4 Ocak 2017 Çarşamba

TİNNİTUSLU KİŞİNİN AİLE YAŞAMI



TİNNİTUSLU KİŞİNİN AİLE YAŞAMI....!

Tinntuslu kişinin aile yaşamı hiç kolay olmuyor..Çünkü aile fertleri ile bu konuda büyük sıkıntılar da beraberinde geliyor..Çınlama ile bir taraftan mücadele vermek zorundayız , diğer taraftan aile ferleri ile oldukça ciddi sorunlarla da mücadele etmek zorunda kalıyoruz.

Çınlama ile beraber eğer Hiperakuzi durumu da varsa işte o zaman felaket demektir..Hiperakuzi nedir kısaca ondan bahsedeyim..Hiperakuzi kişinin normalin üstünde işitmesidir ki her tür ses hiperakuzili kişiye çok şiddetli gelir ve kulakları rahatsız olur...Ben de her iki kulakta çınlama var ve her iki kulak da hiperakuzi durumu var..Biri yanımda yüksek sesle bağırsa yerimden adeta havaya sıçrıyorum ve kulaklarımda aniden ağrı başlıyor..Ağrı diyorum ama bu bildiğimiz canı acıtan ağrı gibi değil..Tuhaf bir ağrı ve oldukça rahatsız edici...Saatlerce devam ediyor ve bir süre sonrasında bu tuhaf yada garip ağrı azalıyor ve duruyor..Tamam geçti artık diyorum..Sevineyim tabi ki..Bu tuhaf ağrı geldi geçti gitti..Fakat durum öyle değil..Bu tuhaf ağrı geçti ama ardından bir başka ses geldiğinde bu tuhaf ağrı tekrardan başlıyor..Tekrar kurtardım diyorum hiç umulmadık yerden bir garip yada acayip bir cızırtılı ses geliyor kulağıma..Yada yemek masasına konulan porselen tabak sesi..Çatal bıçak kaşık sesi..Felaket bir şey bu...Bitmez bu işkence..Çınlama bir taraftan , hiperakuzi durumu bir taraftan...Akşam sessizliğini iple çekiyorum..Evdekiler yatsalar da bende biraz rahat etsem diyorum kendime..Çok zor bir durum..Eğer kulaklara ağrı veren ses gelmişse  asıl dertten daha sonrasında kendini gösteriyor..Tahmini 10 -12 saat sonra zırzır çınlayan kulaklardaki seslerin frekansında artış başlıyor..Bu ne..? Niye azdı  diye kendime sorular soruyorum..Tamam ya , gündüz birisi yanımda bağırmıştı onun için azdı..Hiperakuzi durumu var ya..Eyvah  10 - 12 saat önceki normal seyrinde olmayan yüksek çınlama sesleri adeta füze gibi fırladı..Hadi gel de uyu...Uyumak istersin ama illet sesler beynimi kemiriyor ve şiddeti artmış vaziyette..Bilirim azalacak ama  azalması o kadar çabuk ve kısa sürede olmayacak..

Konu devam edecek

Ressam Sami Samioğlu


10 yorum:

  1. Sami abicim selamlar sevgiler.Sana çok güvendiğim için sormak istedim malesef bende de Askeriye de tinnitus başladı ama 2017 de bi ilaç çıkacak diyolardı Oto 311 sence bi yararı olur mu? BU duruma nasıl yıllardır çare bulunamaz anlmadım gitti be abi.Senin düşüncelerin nedir kurtulabilir miyiz bu illetten iyi günler abicim.

    YanıtlaSil
  2. Selam kardeşim...Askerde ateşli silah atışları sonrasında tinnitusun başlama olasılığı yüksektir..Bir çok kişinin kulak yapısı diğer kişilere göre çok daha fazla hassas yapıya sahip olabiliyor..Bu neden ile bazı kişilerde ateşli silah atışı sonrasında " AKUSTİK TRAVMA " oluşması durumu vardır..Tıp da bu olaya " Akustik Travma " denir..Akustik travma iç kulak işitme hücreleri yapısına zarar vermesi durumudur..Özellikle tiz ses iç kulak tüy hücreler zarar görebiliyor..Tıp bilim adamları bu akustik travmaya , yüksek sese maruz kalmak veya şiddetli ani patlamalar sonrasında husule geldiği hususunda hem fikirler..Bunun için çare olması hedeflenen OTO -311 FORMÜLÜ OLAN AKUSTİK TRAVMA TİNNİTUSU İÇİN ÇALIŞMALARA 2015 YILINDA BAŞLADILAR..Elbette tek dozda tinnitus için çare olması planlanan ve geliştirilme çalışmaları yapılan bu ilacın kesin olarak olumlu yönde netice alınması kısa bir sürede olması beklenemez..Zira tinnitusun kesin çaresini bulmak ve hazırlamak o kadar kolay olmaz..Şunu açıkça belirteyim ki OTO-311 TİNNİTUS FORMÜLÜ İLAÇ AKUSTİK TRAVMA SONRASINDA OLUŞAN ÇINLAMAYA KESİN ÇARE OLMAYA ADAY OLAN EN ÖNEMLİ İLAÇTIR..Ben şahsi olarak oto-311 ilacı ile çınlamadan kesin olarak kurtulmanın mümkün olabileceği umudu ve inancındayım..Umarım ki bu inancım ve umudum bir gün gelir gerçekleşir..Oto-311 benzeri olan bir ilaç daha hazırlanıyor..OTO-311 etki prensibine en yakın olan ve benzer olan bu ilacın adı " KEYZİYEN AM-101 " İlacıdır..Bu ilacın da umut verici olduğunu net biçimde ifade edebilirim..Gördüğümüz gibi tinnitus için çok ciddi ve hassas çalışmalar yapılıyor ve çare aranıyor..Gelişmeler umut vericidir..Allah ' ın izni ile ve yabancı tıp bilim adamların üstün başarısı ile tinnitus belasından kurtulmamız İnşallah mümkün olur.

    Bende Selam ve Sevgilerimi gönderiyorum..İyi günler diliyorum.

    Sami Samioğlu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba uzun yıllardır hemşirelik yapan ve eski eşi KBB doktoru olan biri olarak sizinle tinnitus hakkında ki görüşlerimi paylaşacağım.Bende ki rahatsızlık şuan için geçti diyebilirim.Öncelikle gitmediğim ve okumadığım bilimsel makale kalmadı.Teşhisimse şu yönde oldu.Bende uyku apnesi,fibromyalji,omirilikte kireçlenme,huzursuz bacak sendromu,varis ve tinnitus gibi rahatsızlıkların hepsi var.Sakın yanlış anlaşılmasın beni tanıyan herkes hiç bir zaman durumumdan şikayet ettiğimi hayıflandığımı göremezler.Yani yazdıklarım hüsnükuruntu değildir.Neden mi by kadar çok hastalığım var.üniversite yıllarımda gece hemşirelik yapıp gündüzleri resim öğretmenliği okudum. O yıllarda trafik kazası geçiren ve felçli kalan aileme baktım.fiziksel ve ruhsal açıdan zor yıllardı.Halen de sorumluluklarım devam etmekte.Sevindirici olan kendimi bir şekilde tedavi etmem.Bir çok hastalığın temeli psikolojik bunun için kendimi eğitmeye adadım. Şimdinin gücü uygulama kitabı, düşünce gücüyle tedavi, dinginliğin gücü gibi spritüel(bilgelik)kitaplarını halen okuyorum bu türü.Bunun yanında yoga ve meditasyonla zihnimi ve bedenimi tedavi ediyorum.En büyük çare kendinizi tanımak sevdiğiniz işlerle ve insanlarla olmak doğayla iç içe bir yaşantı sürmek okumak resim yapmak gibi hobiler edinmek üretmek kendine acımamak olumsuz bir düşünce gelince anında kanalı değiştirmek gibi başka bir şey düşünme meditasyonu yapmak egonu bir kenara bırakıp herkes gibi sıradan biri olarak başına gelen herşeye teslim olmak ve kabullenmek gibi ritüeller geliştirmek gerekiyor.

      Sil
    2. Merhaba Emine hanım ,
      Tinnitus hususunda görüş ve düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Siz de tinnitus haricinde diğer bazı rahatsızlıklarında olmasının zorluğunu tahmin edebiliyorum..Hayatın zorlukları ile mücadele etmişsiniz elbette bu takdir edilecek bir durumdur. Bir çok hastalığın temelinde psikolojik nedenler olabilir evet doğrudur ama bir çok hastalığın temelinde de psikolojik nedenler yoktur. Tinnitusun psikolojik nedenleri olabileceğini ifade eden doktorlar var acaba diyorum çınlama psikolojikse , psikolojik ilaçlar çınlamayı durdurmuyorlar mı..? Bu hep kafama takılan soru olmuştur..Bir çok çınlaması olan kişiler çınlamasını psikolojik sorunlara bağlamaktadırlar. Ve onlara sordum öyle ise psikolojik tedavisi olan ilaçları kullanıyor musunuz..Bir çok kişi kullandığı ve geçici süre ile biraz rahatladıklarını ifade ettiler. Benim çınlamam psikolojik değil bunu iyi biliyorum zira bir silah atışı sonrasında çınlama başladı. Ne yaptı bu silah atışı ? Bir çok doktor bu duruma akustik travma diyorlar.Akustik travma ile iç kulak tüy hücrelerinin bir kısmının zarar görmesi ile çınlamanın başladığı teşhisi yapıldı..Ben bu durumda bende oluşan çınlamanın psikolojik nedenlerle başladığını kendimi inandıramam..Gerçek var ve ben bu gerçeği kabullendim , çınlama ile 14 yıldır savaşıyorum..Yıkılmamak için ona karşı durabilmek için güçlü olmalıyım dedim ve şuana kadar bunu da başardığıma inanıyorum. Çınlama artışı var her yıl artış gösteren bir seyirde gidiyor ve ben hala ayaktayım..Sabrımın sonuna kadar dayanmak zorundayım çünkü benim bir ailem var. Onları şu an için bırakıp gitme zamanım henüz gelmedi..Baş dönmesi , denge bozukluğu , hiperakuzi durumu ve tinnitus...Kolay değil bu rahatsızlıklarla baş etmek..Özellikle Hiperakuzi başlı başına büyük bir sorun ve der..Hiperakuzi nedir bilir misiniz..Kısaca ifade edeyim , kulakların her ses tahammülsüzlük göstermesi durumudur ve bu durum psikolojik değildir. Tinnitusun 200 den fazla nedeni olduğunu iddia eden doktorlar var..Kulak yapısında oluşan hasarlar nedeni ile başlayan çınlamalar psikolojik değildir ve tedavisi de henüz tıp da bulunamamıştır. Ama bir gün gelecek iç kulak çınlamasının kesin tedavisi bulunacaktır.

      OTONOMY İLAÇ FİRMASININ ÜZERİNDE ÇALIŞTIĞI BİR İLAÇ FORMÜLÜ VAR..GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR..KLİNİK DÜZEYDE TAPILAN ÇALIŞMALAR NETİCESİNDE OTO-311 TİNNİTUS İLACININ İÇ KULAK ÇINLAMASINI KESİN OLARAK TEDAVİ EDECEĞİNİ İFADE ETMEKTEDİRLER.KULAK VE KULAK SORUNLARI İLE İLGİLİ KONULARDA DERİN ARAŞTIRMALAR YAPTIM VE HALENDE DEVAM EDİYORUM.
      Bilhassa tinnitus tedavisinin bilimsel çalışmalar neticesinde bulunacağına inanan biriyim...İnşallah Allah ' ın izni ile ve bilim adamların bilimsel araştırmaları ile iç kulak çınlamasının kesin tedavisi bulunacak ve iç kulak TİNNİTUSU tarihe karışacaktır..Bu ne zaman olacak ? Bunu ancak Allah bilir.

      BLOG YAZARI
      Sami Samioğlu


      Sil
  3. Çok teşekkür ederim abicim merakla ve umutla seni takip ediyorum kendine iyi bak abicim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Görkem...Sende kendine iyi bak..En iyi olan güzel günler seninle olsun.

      Ressam Sami Samioğlu

      Sil
  4. Bn yazdiğımı göremiorum

    YanıtlaSil
  5. Sami bey iyi geceler bn mine bu ilaç uğultuyada iyi geliomu birde cavinton ilaci kullandinizmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi geceler...
      OTO-311 ilacının uğultuya iyi gelir mi sorusunun cevabı olarak şöyle derim..Kulak uğultusu Orta kulak ve Östaki hava borusu tıkanması yada daralması sebebi ile de olabilir..Bu durumda OTO-311 işe yaramaz..Ama iç kulak sorunları sebebi ile uğultu olduğunda büyük bir ihtimal ile çınlama ile birlikte iç kulak uğultusunun da OTO-311 ilacı ile ortadan kalkması mümkün olacağını tahmin etmekteyim..Bu konuda kesin bilgi için OTO-311 ile ilgili olarak OTOMOY İLAÇ FİRMASINA SORMAMIZ GEREKEBİLİR..İlerleyen zaman içerisinde bu konuda kesin bilgilerin verileceğini umuyorum.
      Cavinton ilacını hiç kullanmadım..Bu konuda hiç bir fikrim yok.

      Sami Samioğlu

      Sil