6 Ağustos 2015 Perşembe

KULAK ÇINLAMASI SORUNLARI ve YORUMLARI...: Dışı Büyük , İçi Küçük Bir Organ...Kulaklarımız...!


DIŞI BÜYÜK İÇİ KÜÇÜK....KULAKLARIMIZ ..!



Her insanın dış kulağı büyüktür..Kiminin dış görüntüsü normal boyutlarda  , kiminin normal boyutundan daha büyük olabilir...Dış kulağın büyük veya normal büyükte olup olmasının tinnitus da hiç bir önemi yok...Tinnitus da asıl sorunlar orta kulak ve iç kulaklarda oluşuyor..Resimde görülüyor..Dış kulak büyük ve elimizle tutabileceğimiz  ölçülerdedir..Ama dış kulaktan içeriye doğru küçülme başlıyor..Kulaklar kulak yolu ve kulak zarından itibaren  küçülmeye başlar..Salyangoz...Yani iç kulak çok küçüktür..Bir nohut veya bezelye tanesini avucunuza alın , ne görüyorsanız iç kulak büyüklüğü o kadardır..Salyangozun içerisinde iç kulağın mekanizmaları var..Yani bilgisayarda masa üstünde bir klasör var..Ve bu klasörün içinde diğer alt klasörler var..Bu alt klasörlerin içinde dosyalar ve dosya uzantıları var..İşte iç kulak da aynen böyle , bir klasör misali gibi..İç kulakta 6 milyondan fazla işitme hücresi var..Bir başka ifade ile bezelye tanesinin içinde 6 milyondan fazla içitme hücresinin olduğunu var sayalım..İnsanoğlu bir bezelye tanesinin içerisine yapay iç kulak yapmak için girişimde bulunda 6 milyondan fazla olan işitme hücresini bezelye tanesinin içerisine yerleştiremiyor...İç kulakta bir sıvı da var..Endoflin sıvısı...Bu sıvı maddenin içinde yüzen , dalgalanan 6 milyon işitme hücresi hiç durmaksızın  ahenkle hareket ederler..Ve hiç bir işitme hücresi , diğer işitme hücrelerinin ahengini bozamaz..Bu  durum sağlıklı olan bir iç kulakta normal  ve gerekli olan  durumdur..İç kulak sıvısında basınç oluşursa , kulaklarda bir çok sorunlar başlar..Baş dönmesi , denge bozukluğu ve tinnitus...Bu ahengi bozan başka bir önemli sorun ise iç kulak işitme hücrelerinin hasar görmesidir..Hasarlı iç kulak işitme hücreleri  iç kulak sıvısı içinde ahenkle yüzen sağlam iç kulak dalgalanmalarının ahengini bozmaya başlar..Bu bozulma hiç durmaksızın ya aynı karda gider yada artar...Ahenkli dalgalanma da bozulma başladığında tinnitus da başlar...İnsanoğlunun vücudu tarafından yenisi gelmeyen veya tamir edilemeyen tek organ iç kulak hücreleridir..Allah öyle uygun görmüş öyle yaratmış..Hasarlı veya ölmüş iç kulak işitme hücreleri  vücut tarafından tamir edilemiyor veya yenileyemiyor...Bu nedenle çınlamanın tedavi edilemiyor..İşitme kaybı iç kulak işitme hücrelerinin kırılması veya ölmesi ile  oluşur..Akabinde ihtiyarlığa bağlı olarak gelişen bu durum neticesinde , gürültüye maruz kalınmasa bile çınlama başlayabiliyor..Demek ki tinnitusun nedeni iç kulak işitme hücre hasarı veya ölümüdür..Yaşlanmaya bağlı olarak  işitme hücreleri  nasıl zarar görüyorsa , yüksek ve şiddetli seslerden ötürü de iç kulak işitme hücreleri zarar görebiliyor ve çınlama başlıyor..KBB Doktorunun verdiği veya yazdığı ilaç reçeteleri  çınlama hususunda kesin çözüm vermiyor..Sadece kişinin var olan çınlamasını azaltmayı sağlıyor ama  faydası her zaman mümkün olmuyor...Çınlamayı durduran ilaç üretilmedi yok böyle bir şey , bulurum diyen varsa arasın bulsun bana da haber versin...Bu konuda tıp da araştırmalar devam ediyor..Bu araştırmaların en önemlisi " İç kulak hücre tedavisidir "..Yani Kök Hücre Nakli...Kök hücre tedavi yöntemi ile kişinin iç kulağında olan  ölmüş veya bozulmuş olan işitme hücrelerinin yerine taze , sağlam işitme hücrelerinin gelmesinin sağlanmasına yönelik  olacaktır..Bu durumda kişinin kulakları ,  iç kulak işitme hücre hasarına  bağlı olarak gelişen  işitme kaybı  ile düzelmiş olacak ve  var olan çınlaması da duracak , yok olup gidecektir..Bunun başka kesin bir yolu yok..Tek yol var..İÇ KULAK İŞİTME HÜCRE HASARINI DÜZENLEYECEK , YENİDEN İNŞA EDECEK OLAN  " KÖK HÜCRE TEDAVİSİ " DİR...Peki bu tedavi gelecek mi yada başarılı olacak mı , bunu şimdilik bilmiyoruz ama bu konuda araştırma yapan yetkili kişilerin açıklamaları var ve umut veriyor..Umarım umudumuz kırılmaz , yok olmaz..Bekliyoruz en erken 2020 yılı veya 2023 yılı...Fakat şiddetli çınlaması olanlar bu kadar uzun zaman beklemeye tahammül gösterebilecekler mi..? İşte asıl mesele ,  söz konusu kök hücre tedavisinin başarılı olması ve en erken zamanda gelmesidir.

Eğer işitme kaybı ve oluşan çınlama  iç kulak hücre hasarına bağlı olmayıp başka sorunların getirisi olduğunda  da kök hücre tedavisi işe yaramaz..Bu tür kulak sorunlarının asıl kaynağının bulunup tedavi edilmesi ile  iç kulak hücre hasarı dışında olan kulak rahatsızlıkları  belki tedavi edilebilir..Bunu kim yapacak , elbette kulak doktorları yapacak..Ama onlar iç kulak işitme hücre hasarı olmadan oluşan kulak sorunlarına dahi kesin çözüm ve tedavi bulamıyor veya tedavi edemiyorlar..Çünkü  iç kulak hasarı şu an için nasıl  tedavi edilemiyorsa , bezelyenin içi açılıp  bakılamıyorsa , görüntüsü alınamıyorsa ,  kulak sorunlarının diğer nedenlerini de bulmaları  her zaman mümkün olmuyor...Bunun için diyorum ki DIŞI BÜYÜK İÇİ  ÇOK MİNİK BİR ORGAN OLAN KULAKLARIN KIYMETİNİ ÇOK KİŞİ BİLMİYOR..TEDAVİSİNİN VAR OLDUĞUNU SANIYOR..GERÇEKLE YÜZLEŞTİKLERİNDE  " NASIL TEDAVİSİ OLMAZ YAHU " DİYORLAR..BENDE DEDİM ZAMANINDA...SAĞIRLIĞIN TEDAVİSİ  İŞİTME CİHAZLARI İLE YENİDEN KAZANILABİLİYOR AMA KESİN ÇÖZÜM DEĞİL BU..ÇINLAMANIN İSE HİÇ BİR CİHAZI VE İLACI YOK..VAR DİYENLER VAR..AMA ONLAR ANCAK KENDİLERİNİ KANDIRIRLAR.


Araştırmacı Blog Yazarı
Sami Samioğlu

15 yorum:

  1. Sami bey,

    çınlama mevcut 6-7 aydır . ilk teşhis için ne yapmam gerekiyor kulaktaki sorunun yerini bulan bi testi nerde yaptırabilirim ? nasıl tür çınlamaya yakalandığımı bilmem açısından bir de tinnitus pen'i gördüm araştırma yaparken. bunun ev kullanımını alsam fayda görür müyüm ? değerli cevabınız için şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size bu konuda detaylı olarak ne yapmanız gerektiği hususunda anlatım yapacağım..
      Öncelikle KBB doktoruna muayene olunuz..Doktor kulaklarınıza dıştan muayene eder..Kulak zarına bakar..Kulak zarında kir olup olmadığını kontrol eder..Yırtık veya delik var mı kontrol eder..Kulak zarına bakıp orta kulakta iltihap olup olmadığını anlar..Eğer bu kontrollerde bir sorun çıkmaz ise çınlama sebebi ile işitme testi ister..İşitme testinin amacı özellikle tiz , ince seslerde işitme kaybı olup olmadığının tespiti için yapılır..Eğer ince tiz seslerde işitme kaybı varsa bu iç kulak işitme hücrelerinde hasar olduğunu anlamına gelir ve çınlamanın nedeni tespit edilmiş olur..İşitme testinde her şey normal değerlerde çıkarsa orta kulakta her hangi bir sorun olup olmadığını anlaşılması için ilaçlı MR görüntüleme isteyebilir..Ayrıca işitme sinirinde kötü huylu olmayan ur olup olmadığına da bakılabilir..Yapılan tetkiklerde çınlamanın yeri ve nedeni bulunmaya çalışılır..Tetkiklerde anormal bir bulgu olup olmadığını uzman bir KBB doktoru anlayabilir..Size önerim bunlardır..Eğer iç kulak işitme hücrelerinde kayıp varsa , çınlamanın başlaması henüz erken olduğu için işin ehli olan bir KBB doktoruna kulak zarından enjeksiyon tatbiki yöntemi olan KORTİZON yaptırmanızı öneririm..Kortizon hücre hasarı yenileyici özelliği olduğu için hasarı onarabilir ve çınlamanız durabilir..Böyle bir ihtimal var..Kortizon uygulamasının çınlamanın başlaması ile en erken vakitte yapılması ile çınlamadan kurtulma şansı artar..Sizde 6-7 ay geçmiş..Faydasının olup olmayacağını işin ehli olan uzman bir KBB doktoru size anlatır..Kafanıza göre yada sağdan soldan duyduklarımıza göre iş yapmayın..İyi bir hastanede işin ehli olan uzman bir KBB doktoruna muayene olunuz..Kulak sorunları ve çınlamanın yerini doktor bulmaya çalışır..Ve yapılması gerekenleri anlatır , teşhisi yaparsa çınlamanın tedavisi yönünde yapılması gerekenleri doktor izah eder.

      Blok Yöneticisi
      Sami Samioğlu

      Sil
  2. Çınlamanın yerini tespit etmek kolay değildir..Ve tam ve kesin olarak çınlamanın yerini tespit eden cihaz yok...Ama bu konuda yardımcı olabilecek en iyi cihaz İŞİTME TESTİ dir...İşitme testi yaptırınız ve test sonuçlarına göre uzman doktorlar çınlamanın yeri hususunda tahminde bulunurlar..Bu konuda en iyi cihaz İşitme Testi cihazıdır...Tinnitus Pen çınlamanın türü hususunda bilgi vermez..Tedavi edeceğinin garantisi yok..Lazer türü tedavi olduğu açıklanmış...Kullanan kişilere sorun ve araştırın..Faydası hususuna kesin bir şey diyemem..Belki olabilir...Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  3. Selamınaleyküm sami bey abim böyle güzel bir paylasimda bulundugunuz için öncelikle tesekkürler Allahu teala razi olsun. Ben ahmet 75 liyim 97 den beri bu çinlamayi bende çekiyorum meslek tornaci is yerinde tornada isledigimiz metaller bir ara sert çikti açayip bir ses çikariyordu 3 gün ayni isi yaptim o günden beridir kulaklarimda çinlama kaldi 24 saat hiç susmuyor bu olaydan kisa bir zaman sonra is yerinde yüksekten sirt üzeri düstüm kisa bir zaman sonra gözler kapandi burunda kkoku gitti sol kulak duymaz cihaz bile olmuyor sag kulakdada cihaz var belde ve boyunda sorun var beyinde küçülme var epilepsi oldu bas dönmesi var çok kötü bir hal bu olayla çinlama okadar artti ki anlatamam kuslarin sesini duyamiyorum maddi durumun az olmasi sebebiyle düzgün bir tedavi olamadim tabi ilk muayene oldugum beni hastahaneye alan doktorun söylediginin payida var öyle olaylar hadiseler yasadimki hayatimi yazsam roman olur filimlere konu olur para yok borç çok suan kullandigim isitme cihazini bile yardim sever biri aldi onada su kaçirdim cihaz biraz tuhaflasti. Tekrar tesekkürler hayirli günler.

    YanıtlaSil
  4. Ahmet Kardeşim öncelikle çok geçmiş olsun diyorum ve güzel paytlaşım hususunda teşekürüne , teşekkür ile karşılık veriyorum...Allah sende de razı olsun..Ahmet torna tezgahının iş anında çıkardığı sesleri bilirim..Torna işi için bir kaç kez işim düşmüştü ve kulaklara zarar verebilecek kadar ciddi tiz sesler çıkardığına şahit oldum..Torna ileri seslerinin iç kulak işitme hücrelerine hasar vermesi olasılığı oldukça fazla olabiliyor..Bu neden ile iç kulak yapısında bulunan işitme hücrelerinin , özellikle tiz sesleri algılayan işitme hücrelerinin zarar gördünü ve bu neden ile sende çınlamanın başlamış olabileceği kanaatindeyim..Ve bunun akabinde sırt üstü düşüp başını sert biçimde çarmış olmanın da getirdiği veya başlattığı başka sorunlar da olması senin durumunun önemini göstermektedir..Başını çarmış olmanın hem gözlere zarar vermesinin yanın da , çınlama artışına da sebep olmuş olabilir..İnan ki tüm samiyetimle ifade ediyorum ki durumuna çok , çok üzüldüm..Gözler gitti diyorsun , kulaklarda sorunlar var diyorsun ayrıca bunlara ilave olarak denge bozukluğu var diyorsun..Beyin oranını bilmediğim küçülme var diyorsun senin için üzülmemek ne mümkündür , elbette benim gibi her duyarlı insan senin durumuna üzülür..Bunlar yetmiyormuş gibi maddi sorunlarında var..Diyorum ki Türk Devletini idare edenlerin duyarsızlığı beni deli ediyor..Sen ve senin gibi iş yapamaz , çalışamaz durumda olan engelli vatandaşlara develetin el uzatmaması üzücü bir durumdur..Kaldı ki tek başına şiddetli çınlama ile savaş verenler dahi devletten hiç bir yardım alamıyorlar..Güya biz Türk Milleti ve Devleti olarak Müslünamız öyle mi..? Hani nerde Müslümanlığın getirdiği insanı yardım kurallarını uygulayanlar..Yok , yok..Ahmet kardeşim benden haber bekle sana yardımcı olmak için çabam olacak..Sana yardım elinin uzatılmasını sağlamak için uğraş vereceğim..İnşallah maddi yardım ve tedavi hususunda iyi haberleri sana verebilirim.

    Dediğin gibi yaşadığın olaylar filimlere konu olur..Hayatın roman evet öyle görünüyor ki bu roman senin açından kötü bir roman olmuş..Ama bu kötü romanı bundan sonra nasıl güzel hale dönüştürebiliriz bunun için gerekenleri yapmalıyız..Umuyorum ki senin için bazı iyi niyetli girişimlerim olabilir..Ben de şiddetli çınlama ile savaş veren biriyim..Bu çok zor bir durumdur , bu zor durumu ancak çınlaması olan kişiler çok daha iyi anlayabiliyorlar..Senin çınlaman var i işitme kaybın var bunların yanında diğer başka sağlık sorunların var..Sana yardım etmeyen ve elini sana uzatmayanlar bana göre insan olamaz..Bu devlet ise gerçekten zorda olanları görmeyen kör bir devlettir.

    Tekrardan geçmiş olsun diyorum ve irtibatmızı kesmeyelim diyorum..Ben senin için elimden geleni yapmak için gayret edeceğim bunu bil.

    Sana Selamlarımı gönderiyor ve sabırlı olmanı temenni ediyorum.

    BLOG YAZARI
    Ressam Sami Samioğlu

    YanıtlaSil
  5. Merhaba iyi günler 27 yaşındayım bundan tam 1 ay önce bir kafe de maça gittim izlemek için aşırı tepkiler flan vermiştim eve geldim kulağımda ince bit tiz sesi 24 saat devam etmekte bu 2 ay süre zarfında 3 tane doktora gittim en son gittiğim doktor işitme ve cinlama testi yaptı .ilk gittiğim doktorun yaptığı işitme testi ile karşılaştırdi sol kulağımda yüksek sese bağlı işitme kaybı olduğunu ama bir önceki teste göre düzelme olduğunu ve 1 aya kadar cinlamanin geçeceğini söyledi doktora gideli 10 gün oldu ve cinlama da degisiklik yok kafamı çok taktiği zamanlar arttığını bile düşünüyorum ayrıca geçen hafta hali saha maçına gittim o günden beri cinlamam dahada da arttı bence sanki boyut değiştirdi şimdilerde biraz daha iyi gibi ama 24 saat kesintisiz cinlama devam ben geçeceğine inanmıyorum gerçekten de ve stres yapınca kafamı takınca sanki cinlama çok daha artiyomus gibi bu arada çocukluktan bu yana kulak zarim delik ve hiç böyle sorunla karsilasmamistim ama doktor kulak zarina bağlı bir cinlama değil yüksek ses ve işitme kaybına bağlı çınlama olduğunu söyledi . Bu kortizon tedavisi nedir ? Bir de benim bu hikayemle ilgili gorusleriniz nelerdir ☺

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle geçmiş olsun ,
    Fakat kulak çınlaması denilen illet geçmiş olsun demekle geçmiyor. Yüksek ses travmasına bağlı çınlama olabilir , doktorunuz da zaten bunu teyyid etmiş..Yüksek sese bağlı çınlamanın oluştuğu anlaşılmaktadır. Doktorunuzun dediği gibi zamanla çınlama azalabilir yada durabilir..Ama durmayabilir de..Bunun kesin olarak garantisini hiç kimse veremez. Direkt kulağa uygulanan Kortizon enjeksiyon ilaçlı cerrahi operasyondur..Tıp da bunun adına " Timpanosempatektomi " deniliyor..Kulağa kortizon uygulamasını her doktor yapamaz ve bu konuda da bilgileri olmayabilir..Kulak hikayenizle görüşlerimi sordunuz..Buna cevabım şöyle olacaktır ; Kulak bu sağı - solu belli olmaz yani ne zaman ne yapacağı belli olmaz , her bir olaydan etkilenir ve kulak sistemi bozulabilir..Kulak nazik bir organdır , bu nedenle hiç beklenmedik bir anda zarar görebilir ve tepki verebilir..Tepkisini ise genellikle çınlama olarak gösterir. Çınlamanız henüz yeni..Kortizon enjeksiyon ile azaltma veya durdurma şansı olabilir..Tabi ki bu operasyon için %100 garanti hiç kimse veremez..Yaptırırsınız faydası olursa olur..Bu konuda yani Direkt kulağa kortizon enjeksiyon uygulaması yapan uzman doktor gerekeni yapacaktır..Doktor adı vermeyi şu ana kadar hiç benimsemedim ama direkt kulağa Kortizon uygulaması yapan KBB doktorları var..Bunlardan birinin adını vereyim..Eğer kendisi emekli olmadı ise telefonla sorunuz diyorum ve bu doktorun Web Site linkini veriyorum.
    http://tip.baskent.edu.tr/kw/ozgecmis.php?id=1959


    BLOG YÖNETİCİSİ
    Sami Samioğlu

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, 2008 yılında maalesef yanlış teşhis sonucu tüberküloz iğnelerine maruz kaldım ve her iki kuşağımda da susmak bilmeyen yaşama küstüren bir çınlama var.
    TMS tedavisi hikayeden mi ibaret ve ayrıca çıkan ilaç nedir

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Sami Bey. Benim sağ kulağım yaklaşık 15 yıldır çınlıyor. Kortizonlu iğne ve Tinutus Formüla kullandım ancak sonuç alamadım.En son 3,5 kutu Tebokan adlı ilaç kullandım ve ilk defa çınlamalar azaldı, bazen durma noktasına geldiği oldu. Ama tekrar eski duruma geldi, ilacı bıraktım. Sizin tavsiyenizle İyi bir KBB doktoruna muayene olmak , kulak MR çektirmek istiyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Sami Bey. Benim yaklaşık 15 yıldır sağ kulağım çınlıyor. Kortizon iğnesi ve Tinutus Formüla kullandım, ancak değişen bir şey olmadı. Son iki yıldır da çınlamalarım arttı. 4 kutu Tebokan adlı ilaç kullandım. Bazen çınlamaların durma noktasına geldiğini hissettim. Bayağı umutlanmıştım fakat ayni şekilde tekrar başladı, ilacı bıraktım. Sizin tavsiyenizle iyi bir KBB doktoruna muayene olmak ve MR çektirmek istiyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba sami bey
    Cinlama tedavisi hakkinda guncel bilgi verebilirmisiniz
    Tesekkurler

    YanıtlaSil
  11. Merhaba sami bey
    Cinlama tedavisi hakkinda guncel bilgi verebilirmisiniz
    Tesekkurler

    YanıtlaSil
  12. Merhaba sami bey
    Cinlama tedavisi hakkinda guncel bilgi verebilirmisiniz
    Tesekkurler

    YanıtlaSil
  13. Merhaba sami bey
    Cinlama tedavisi hakkinda guncel bilgi verebilirmisiniz
    Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OTO-313

      OTO-313, Tinnitus tedavisi için geliştirilmekte olan N-Metil-D-Aspartat (NMDA) reseptör antagonisti gasiklidin'in sürekli maruz kalma formülasyonudur.

      Tinnitus en sık kulaklarda çınlanma olarak tanımlanır ancak kükreme, tıklatma, uğultu, tıslama ya da uğultu gibi gelebilir. Ciddi kulak çınlaması olan kişilerde duyma, konsantre olma, çalışma ve uyku sorunları olabilir. Şu anda, kulak çınlaması için bir tedavi yoktur ve bu zayıflatıcı durumun tedavisi için FDA onaylı ilaç yoktur. Tarihsel ve ortaya çıkan klinik veriler, tinnitus tedavisi için glisiklidin de dahil olmak üzere NMDA reseptör antagonistlerinin değerlendirilmesine destek sağlar.

      OTO-313 programımızın amacı, tek bir intratimpanik (IT) enjeksiyonundan bir tedavi süreci sağlayacak, sürekli maruz bırakılmış bir gacyclidine formülasyonu geliştirmektir. Faz 1 klinik güvenlik denemesi, güvenlik kaygıları gözlenmeden OTO-311 kullanılarak başarıyla tamamlandı. Gelişmeyi OTO-311'e kıyasla gelişmiş özelliklere sahip alternatif bir gasiklidin formülasyonu olan OTO-313'e kaydırdık. 2019'un ikinci çeyreğinde kulak çınlaması olan hastalarda OTO-313 için 2020'nin ilk yarısında sonuçlanan Faz 1/2 klinik çalışmasını başlatmayı bekliyoruz.

      Sil