6 Ağustos 2015 Perşembe

KULAK ÇINLAMASI SORUNLARI ve YORUMLARI..: Kulaklarda Sorunlar Kimi Zaman Artar , Kimi Zaman Azalır..!



KULAKLARDA  OLUŞAN  SORUNLARI BERTARAF ETMEK HİÇ KOLAY DEĞİLDİR...!
Kulaklarımda sorunlar var...Özellikle tinnitus denilen  "Çınlama " belasının verdiği sıkıntılar kimi zaman azalır , kimi zaman artar..Kulaklarımdaki sorunlar ne zaman artış gösterse soluğu Blok sayfam da alıyorum ve ona sarılıyorum..Çünkü çektiğim sıkıntının artışına duydum isyanı ancak   biraz olsun hafiflemek için  klavyemin tuşlarında arıyorum..Yazmak ile sorun ve sıkıntılar  çözülür mü ?  Hayır çözülmez ama , çınlamaya duyduğum isyanımı dünya insanlarına duyurmak için yazıyorum..Kulak sorunları çok büyük , büyük dertlerin ilk sıralarında yer alır..

TİNNİTUSLU KİŞİYE AİLE İÇERİSİNDE  DİĞER AİLE FERTLERİ GEREKEN ANLAYIŞ VE HASSASİYETİ GÖSTERMİYOR...!

Ben tinnitusu olan biriyim ve çok zor günler yaşıyorum.. 10 yıl oldu...Geçtiğimiz Haziran ayının  19 ' da tam  tinnitusumun doğum gününü kutladım...Tinnitusun doğum günü var ama ölüm günü yok...O hiç ölmez bu nedenle hiç bir zaman olum gününü göremeyeceğim ve  öldü ve gitti deyip ölüm gününü neşe içinde kutlamam mümkün olmayacak..Tinnitus doğar , büyür  ama hiç ölmez...Bu bendeki durumdur ve ben böyle düşünüyorum..Bir başkasının tinnitusu hususunda yorum ve tahminlerde bulunamam..Fakat genellikle bir kişide olan tinnitus çoğu kez artış gösterebiliyor..Yerinde durmuyor , aynı kararda gitmiyor...Neden gitmiyor , niye aynı kararda durmuyor  elbette bu durumun nedenleri var...Tespit ettiğim gözle görülür nedenleri arasında ilk sırada , tinnituslu olan kulağın şiddetli seslere maruz kalmasıdır..Tinnituslu kulaklara şiddetli bir ses geldiğinde   tinnitus da artışa sebep oluyor..Kimse bana nereden biliyorsun , sen doktor musun demesin..10 yıldır her yıl artarak ilerleyen tinnitusum bana çok şeyler anlattı , ondan öğrendim...Tinnituslu kulaklara eğer şiddetli bir ses gelmişse , tinnitus hemen artış göstermiyor...En az 24  veya 48 saat  sonunda artış göstermeye başlıyor..Öyle bir  yükseliş trendine giriyor ki , 24 veya 48 saat sonra feleğim şaşkına dönüyor , moralim ve huzurum ( huzur ve moral zaten hiç bir zaman iyi olmaz ) eriyor ve adeta yok oluyor..Kendimi yeniden toparlamak için tırmanışa geçen tinnitusla yoğun bir savaşa giriyorum..Savaşta o benden üstün ve  çok daha güçlü bunu biliyorum...Buna rağmen direnmeye çabalıyorum..Günlük savaşları hep o kazanıyor..Dayanmaya devam ediyorum..10 gün -15 gün bu kötü ve büyük savaşım devam ediyor..Bu arada yıpranıyorum , sonuçta yine ben galip çıkıyorum...Tinnitus artışı azalıyor fakat azalsa bile tinntus hiç durmaksızın devam ediyor..Kesin ve köklü çözümü 10 yıldır bulamadım veya bulamadılar.

Eşim mutfakta bir şeyler yapıyor..Salonda bilgisayarım var..Evimin üçüncü bir odası olmadığı için bilgisayarımı mecburen solana yerleştirmek zorunda kaldın..Bilgisayarın bulunduğu yerin tam karşısında mutfak giriş kapısı var..Mutfaktan gelecek en küçük sesi dahi net biçimde duyabiliyorum..Çünkü mutfak ile  iç içe yaşıyorum..Eşim gürültü ve yüksek ses durumuna hiç dikkat etmez..Özellikle benim gibi şiddetli yoğun tinnitusluya  hiç anlayışlı ve dikkatli değildir...Bilgisayarımın başındayım tam arkamda mutfak kapısı var..Özellikle sağ kulağıma acayip bir yüksek ses cızırtısı  geldi ve irkildim..Kulağımda sesten dolayı ağrı başladı  be bu sesten  sonra  kulağım bir garip oldu..Döndüm arkama mutfak kapısı açık..Eşim dediğim kişi mutfak kapısı açık olduğu halde  elektrikli mikser midir nedir hiç sevmem bu aleti ,  çok çirkin ve bir tinnituslu için zararlı olabilecek  cihazlar arasındadır.. " Niye kapıyı kapatmıyorsun dedim " şiddetle tepki gösterdim..Verdiği cevaba bakınız " Kapıyı kapatmaya fırsatım olmadı "...!!! Bu nasıl bir cevap  , gayet açık tinnitusluyu hiçe sayan bir cevap..Ardından başka bir cevap.... " Her zaman senin kulaklarını mı düşüneceğim , aklıma gelmedi , senin yüzünden istediğimiz gibi gürültü edemiyoruz "...Buyurun cenaze namazına..Eşim olacak insan tinnituslu halime gereken hassasiyeti göstermiyorsa , elin oğlu - kızı  hiç göstermez...Mikserin benim için zarar veren gürültüsünü afiyetle yiyen kulağım , 48 saat sonra şiddetli  biçimde tinnitus sesi ile  uykudan uyandırdı..Aman ya rabbi bu ne acayip ses..Korkunç , çıldırmış....Solda artış yok...Sağ kulak füze gibi uzaya fırlamış...

Moralim bozuk klavyemin başına geçtim ve şimdi bunları yazıyorum.

Siz benim yerimde olsanız ne yaparsınız..?  Olan oldu deyip üstüne bir bardak soğuk su mu içerdiniz...Yorumlayınız , eleştiriniz   , mesaj yazınız...!  Çekinmeyin , tinnitusun varsa benim gibi içinizdeki isyanı klavye tuşları ile gösteriniz...Ben öyle yapıyorum zira başka bir çare şu ana kadar bulamadım.

Tinnituslu biri misiniz...Aile fertleri sizin kulaklarınıza ev ortamında seslerden gelebilen zararları hiç önemsemiyorlar..Onlar gürültü yapıyorlar ve onların kulakları oluşturdukları ev içi gürültülerinden zarar görmüyor ve rahatsız olmuyorlar..Çünkü onların kulakları sağlam , sizin ki bozuk ve sağlam değil..Randımanlı çalışmıyor..Mekanizma bozulmuş , arızalanmış tamiri de bugün için mümkün görünmüyor...Çaresi yok..10 yıldır gitmediğim  uzman ve Prof. doktor kalmadı..Tek çare var çınlamanın artışa geçmemesi için kulakları gürültülü ortamlardan uzak tutmaktır fakat bu her zaman mümkün olmuyor..Dünya hayatında bana göre engellenmesi mümkün olamayan tek şey  seslerdir..Yüksek ses ise hiç engellenemiyor..Alınacak olan tedbiri var ama  bu tedbir de yeterli gelmiyor..Silikonlu kulak tıkaçları ancak 20- 25 desibel şiddetinde olan seslerden kulakları koruyor..30 -40 - 50 - 100 - 200 desibel şiddetinde olan seslerden korumuyor..Sonuçta tinnituslu kişi hep zarar görüyor..Bu nasıl bir illet , bela hastalıktır..Diyorlar ki tinnitus hastalık değildir..Kardeşim ister hastalık deyin , ister demeyin..Tinnitusun hastalık olup olmamasını tinnitusluya ne gibi bir faydası olur ki..Saçmalıktan başka bir şey değil bu ifade..Tinnitus hastalık değilmiş...Tinnitus hastalık değilse niye şimdiye kadar çare bulamadınız..Başka hastalıkların getirdiği sonuç muş...İyi de bu başka hastalıklarının sonucunda oluşan tinnitusu durdurmak için o hastalığı teşhis ederek  o hastalığı niye tedavi edemiyorsunuz..Tinnitus ister kulağın kendi hastalığı olsun veya olmasın sonuç hiç değişmiyor...KBB doktoru başka hastalığın getirdiği tinnitusu dahi  genelikle tedavi edemiyor..İfade ettiği o diğer başka hastalığı tedavi etse belki de tinnitus duracak..Yok efendim tedavisi yok...Çare yer yarıldı yerin dibine girdi...Tinntusla yaşıyorum diyorlar yada yaşa diyorlar..Tinntusla yaşanmaz , tinntusla savaşılır ,  tüm savaşlar kötüdür , savaşların neticesinde kaybeden ve kazananlar olur..Tinnitus savaşında savaş hiç bitmez , barış gelir mi...? Onu da Allah bilir.




BİR TİNNİTUS HASTASI 
Ressam Sami Samioğlu



3 yorum:

  1. Kardes tinnitusla savaşamazsin onunla düşman olunmaz arkadaş olunur ancak. Sonucta hersey Allah'tan gelir düşünki seni daima anan biri var isyan etmek bize yakışırmı belki böylesi ahiretimiz icin daha hayirli sabir etmeli süphesiz Allah bizim bilmediğimizi bilir Mevlam neylerse güzel eyler hiçbirsey kendiliğinden değil sabrini isyaninla tüketme Allah yar ve yardimcimiz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeş tinnitusla niye savaşılmaz...? Çağımızda KANSERİN bir çok türüne çare bulunmuş..Kanser hastalığı diye bir şey kalmayacak..Kanser ile savaş vardı ve bu savaştan insanoğlu tümü belki galip çıkacak..Tinnitusla savaş olmalı ki çare de gelsin..Bir gün gelecek insanoğlu tinntusa Allan ' ın izni ile çare bulacak ve tinntus hastaları huzura kavuşak..Allah diyor ki her hastalığın çaresini verdim " ARAYIP BULUN "..Buna ne diyeceksin..İşe başka açıdan bakıyorsun sen..İyi ki doktor değilsin..Her şey Allah ' tan deyip hastalıklarla savaşmak bir tarafa doktor olarak hastalılar için çare dahi aramazsın..Hastalıkların çaresi gökten zembille inmiyor..Elbette tinnitusla savaşılır...Elbette son nefesimize kadar çare ararız..Tinntusla savaşılmaz , çare de aramaz diyerek umutlarımızın yok edemeyiz..Sen nasıl istiyorsan öyle yap ve bizim işimize de karışma.

      Blog Yöneticisi
      Sami Samioğlu

      Sil
  2. Merhabalar,çınlama konusunda bi bilgi var mı acaba?

    YanıtlaSil