24 Aralık 2016 Cumartesi

OTO -311 TİNNİTUS FORMÜLÜ İLE İLGİLİ YORUMUM..

BU BENİM YAŞADIĞIM , YAŞANMIŞ GERÇEK HİKAYEDİR.
OTO -311 TİNNİTUS FORMÜLÜ İLE İLGİLİ YORUMUM..
2010 yılında çınlama illeti için nasıl bir çare olabilir diye düşünmeye başladım..Aklıma acayip bir fikir geldi , şimşek çakması misali gibi olan bu fikrin " olabilir mi acaba " diye düşünmeye başladım..Öyle bir ilaç olmalıydı ki orta kulak boşluğuna kulak zarından enjekte edilmeli bu ilaç iç kulağa ulaştığında sıvı olan bu ilaç jel haline dönüşmeliydi..Jel haline dönüşmesini amaç iç kulak hasarı tüy hücreler sağa - sola çarparak düzensiz aktivetesinin durmasıydı..Zira hasarlı tüy hücreler düzensiz hareket etmeleri sebebi ile çınlama oluştuğu düşünülmektedir..İç kulakta sıvı halde olan bu ilacın bir süre sonrasında jele düşünmesi ile çınlamanın durabileceğini düşünmüştüm..Yok ya böyle bir ilaç zaten yok bu fikrimi de saçma bulurlar diyordum..Bu saçma sapan bir hayal gibiydi..Olmayacak dua amin denilmez ya , böyle bir ilaç hayalden öteye gidemezdi..
Yıl 2015 Mayıs ayı...İnternette geziniyordum..Çınlama ile ilgili bir gezinme değil bu...Karşıma " OTO-311 TİNNİTUS " diye bir siteye rastladım..Ne diyor bunlar siteye girip bakayım dedim ve girdim..Sayfa İngilizce...Derhal Türkçeye çevirdim ve okumaya başladım..OTO-311 Formülü ile ilgili olarak bilgi verilmişti..Bu bilgide 2010 yılında aklımdan geçen iç kulak jel uygulamasından bahsediyordu..Gözlerim adeta parladı " Olamaz dedim " kendime..Bu bir mucize olasa gerek dedim..İç kulak sıvı enjeksiyonun jele dönüşmesini başarmışlar ve tek dozda jel uygulama formülü ile çınlamanın tamamen durması için ilacın geliştirme çalışmalarına başlamışlardı..Aynı tarihte KULAK ÇINLAMASI SORUNLARI ve YORUMLARI Blog sitemde bu konuda yazı hazırlayıp yayına verdim..Konu başlığı olarak " OTO -311 TİNNİTUS İLACI ÇINLAMAYA ÇARE OLACAK MI..? " adını verdim..İlaç üzerinde geliştirme çalışmaları yapan OTONOMY sitesini takip etmeye başladım..Çalışmalar olumlu gidiyordu...Umutlanmıştım..Çünkü 2010 yılında aniden aklıma gelen çınlama tedavi projesi gerçekleşmeye başlamıştı...Yıl 2015 aralık ayı..Otonomy ilaç firması OTO-311 formülünü geliştirmişlerdi..İlk deneme çalışmaları için 2016 yılının haziran ayı ortalarında bu konuda açıklama yapacakları bilgisi verilmişti..Haziran 2016 da OTO-311 ilacı FDA onayı aldı bilgisi veridi..Çalışmalar çok olumlu gidiyordu..İlaç şu an gönüllü çınlama hastaları üzerinde denenmeye başlandı..OTO -311 ilacının hastalar üzerindeki etkileri değerlendiriliyor..
BENİM AKLIMA GELEN İÇ KULAK SIVI JEL UYGULAMASININ OTO-311 İLACININ HİKAYESİ BUDUR...ALLAH NASİP EDERSE 2017 YILINDA TÜM ÇINLAMASI OLANLAR KURTULACAKTIR.

Her hastalık elbette önemlidir...Çınlama illetini yaşayan bilir...Her saniye  acayip seslerle mücadele etmenin ve bununla yaşamanın ne kadar zor olduğunu tinnitus hastaları çok daha iyi bilirler...Çınlama ile yaşamı alt üst olan , hayatı çekilmez hale gelen tüm insanların bu illetten kurtulması en büyük arzumdur..İnşallah bu umudumuz gerçekleşir ve bizlerde huzura kavuşuruz.
Ressam Sami Samioğlu

17 yorum:

  1. Çalışmalarınızı takip eden bir Tinnitus kardeşiniz olarak sizi tebrik ediyorum. İnşallah dediğiniz gibi 2017 de bu hastalıktan Allahın izniyle şifa buluruz.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ediyorum...2017 de Allah 'ın izni ile tinnitus belasından kurtuluş gerçekleştiğinde tün tinnitus ızdırabı çekenlerin bayramı olacaktır.

    Blog Yöneticisi
    Ressam Sami Samioğlu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bi çare bulunur. 3 senedir benimde kulağim çinliyor.Hatta ders çalişirken bu sesleri dinlemekten kpss yi kazanamadim.gelişme olursa haber ederseniz sevinirim

      Sil
  3. 12 yıllık acının sonu olur inşallah. Verdiğiniz bu güzel haber için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim...İnşallah çınlama acısının sonu olur.

      Sil
    2. Sami Bey Merhaba,

      Oto 311'in sitesinde türkçeye çevirme yapıldığında"Tinnituslu hastalarda OTO-311 için 2. Aşamanın denenmesi için zamanlama belirlenmemiştir."
      Geçiyor facebook ta tinnitus gruplarında oto 104 onayı alındı bilgisi var ve anladığım kadarıyla oto 104'e öncelik veriyorlar oto 104 daha önce çıkacak gibi duruyor sizin yorumunuzu merak ediyorum.

      Sil
    3. OTO-104 MENİERE Hastalığı tedavisi içindir..OTO-311 ilacı ise iç kulak çınlamasının tedavisi içindir..OTO-104 ile OTO-311 ilacı farklı olan ilaçlardır..Bu neden ile sadece çınlama konusunda OTO-311 ilacının çıkmasını beklemek zorundayız...Eğer sizde Meniere Hastalığı sebebi ile çınlama ve vertigo varsa OTO-104 ilacı sizin için çare olabilir...Kısacası her iki ilaç farlı rahatsızlara etki eden ilaçlardır.

      Sil
  4. Am101(keyzilen) ve aut00063 ilaclari hakkinda bilginiz var mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu ilacı inceledim..KEYZİLEN AM -101 ilacı OTO -311 özelliği gibi olan bir ilaç...Bu konuda detaylı açıklamada bulunacağım..aut00063 konusunda araştırma yaptıktan sonra gerekli açıklamayı da yaparım.

      Sil
    2. Sami abi Umutla ve merakla seni takip ediyorum inşallah güzel haberler verirsin gece yastığa kafamı koyduğumda hemen uyumak istiyorum artık.

      Sil
    3. Evet arkadaşım..Çınlaması olanların en önemli dertlerinden biri de UYKUDUR..Ben de öyle , gece olduğunda uyumak istediğimde başımı yastığa koyduğumda çınlama olmadan huzur içinde uyumak istiyorum..Çok özledik , düzenli uykuya hasret kaldık..İnşallah Görkem arkadaşım kesin çare için güzel ve müjdeli haberi vermeyi çok isterim Allah ' ın izni ile güzel haberler vermek nasip olur.

      Sami Samioğlu

      Sil
  5. Merhaba, İlaçla ilgili yorumunuzu okudum. Bu hastalığa sahip olmasaydım, ümitlerinizi kırmamak anlamında yorumda bulunmak istemezdim. Gelişmeleri takip ediyorum. OTO-311'in, geliştirme temelinde benzer özelliklere sahip olan bir başka firma tarafından çınlama için geliştirilen AM-101 (keyzilen) başarısız oldu ne yazık ki. Plasebo grupları ile ilacın enjekte edildiği gruplar arasında anlamlı bir fark ortaya çıkmadı. Bazı hastalarda çınlamayı bile artırdığı biliniyor. Auris firması basın bildirisiyle ilacın başarısız olduğuna yönelik açıklama yaptı. Geliştirme ve sorunun düzeltilmesine yönelik çalışmalar devam ediyor ancak bu piyasada bu tip ilaçların mucizevi bir tedavi işlevi olma ihtimali çok düşük. Yurtdışındaki doktorların da bu yorumları yaptığını okumuştum. Otonomy firması ise molekül etkileşimi anlamında daha farklı bir yöntem deneyeceğini ve klinik 2 araştırmalarının 2017 sonunda başlayacağını deklare etti. Ancak bu ilaç konusunda çok ümitli değilim. Akustik travma sonrası, kulağınızın mı yoksa beyninizin mi hasar gördüğü, ne şekilde gördüğü bilinmiyor. Kulak içi görüntüleme teknolojileri dahi çok geri kalmış vaziyette. Sorunun firmaların teorize ettiği gibi gerçekleşmiş olması gerekir ki tedavi şekli bulunabilsin. Temeldeki sıkıntı da bahsettiğim görüntüleme ve tetkik teknolojilerinin çok geri kalmış olması ve temel problemin bilinmiyor oluşu. İşitme kaybı olan hayvanlarda klinik öncesi bu tip bir enjeksiyon uygulanması ve devam edilmesi oldukça basit bir yöntem olmuş ne yazık ki.. Ancak teknolojide gelişmeler devam ediyor. İnşallah bu problem bir gün mutlaka çözülecektir.

    YanıtlaSil
  6. Elbette haberdar ederim.

    Blog Yöneticisi
    Sami Samioğlu

    YanıtlaSil
  7. Acaba bu ilaçla ilgili yeni bir gelişme var mıdır? Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OTO-313 ile ilgili en son haber ;

      OTO-313, tinnitus tedavisi için geliştirilmesinde N-Metil-D-Aspartat (NMDA) reseptör antagonist gacyclidine'nin sürekli maruz bırakılan bir formülasyonudur.

      Kulak çınlaması çoğunlukla kulaklarda zil sesi olarak tanımlanır, ancak aynı zamanda kükreyen, tıklayan, tıslama, tıslama veya vızıldama gibi de ses çıkarır. Şiddetli kulak çınlaması olan kişilerde işitme, konsantre etme, çalışma ve uyku sorunları olabilir. Şu anda, tinnitus için bir tedavi yoktur ve bu zayıflatıcı durumu tedavi etmek için FDA onaylı ilaç yoktur. Tarihi ve ortaya çıkmakta olan klinik veriler, tinnitus tedavisi için gacyclidine dahil olmak üzere NMDA reseptör antagonistlerinin değerlendirilmesine destek sağlamaktadır.

      OTO-313 programımızın amacı, tek bir intratimpanik (IT) enjeksiyondan tedavi yöntemi sağlayacak olan sürekli maruziyetli bir glisiklidin formülasyonu geliştirmektir. Bir Faz 1 klinik güvenlik çalışması, hiçbir güvenlik kaygısı olmaksızın OTO-311 kullanılarak başarıyla tamamlanmıştır. OTO-311'e göre gelişmiş özelliklere sahip olan alternatif bir glisikliin formülasyonu olan OTO-313'e geçiş geliştirdik. 2019'un ilk yarısında tinnitus hastalarında OTO-313 için bir Faz 1/2 klinik deneyi başlatmayı bekliyoruz.


      BLOG YAZARI
      Sami Samioğlu

      Sil
    2. OTO-313 ile ilgili en son haber ;

      OTO-313, tinnitus tedavisi için geliştirilmesinde N-Metil-D-Aspartat (NMDA) reseptör antagonist gacyclidine'nin sürekli maruz bırakılan bir formülasyonudur.

      Kulak çınlaması çoğunlukla kulaklarda zil sesi olarak tanımlanır, ancak aynı zamanda kükreyen, tıklayan, tıslama, tıslama veya vızıldama gibi de ses çıkarır. Şiddetli kulak çınlaması olan kişilerde işitme, konsantre etme, çalışma ve uyku sorunları olabilir. Şu anda, tinnitus için bir tedavi yoktur ve bu zayıflatıcı durumu tedavi etmek için FDA onaylı ilaç yoktur. Tarihi ve ortaya çıkmakta olan klinik veriler, tinnitus tedavisi için gacyclidine dahil olmak üzere NMDA reseptör antagonistlerinin değerlendirilmesine destek sağlamaktadır.

      OTO-313 programımızın amacı, tek bir intratimpanik (IT) enjeksiyondan tedavi yöntemi sağlayacak olan sürekli maruziyetli bir glisiklidin formülasyonu geliştirmektir. Bir Faz 1 klinik güvenlik çalışması, hiçbir güvenlik kaygısı olmaksızın OTO-311 kullanılarak başarıyla tamamlanmıştır. OTO-311'e göre gelişmiş özelliklere sahip olan alternatif bir glisikliin formülasyonu olan OTO-313'e geçiş geliştirdik. 2019'un ilk yarısında tinnitus hastalarında OTO-313 için bir Faz 1/2 klinik deneyi başlatmayı bekliyoruz.


      BLOG YAZARI
      Sami Samioğlu

      Sil