7 Şubat 2018 Çarşamba

İŞİTME KAYBI İÇİN OTO-413 FORMÜLÜ BİLGİSİ


Basın bülteni  Tarih..: 6 Şubat 2018

Otonomy, Yakında Kulak Burun Boğazında Araştırma Araştırma Derneği'nde İşitme Kaybı ve Tinnitus Programları İçin Çoklu Sunumları Duyurdu
OTO-413'ün Senkopatite bağlı İşitme Kaybının Tedavisi Olarak Veri Desteği Potansiyeli
SAN DIEGO06 Şubat 2018 (GLOBE NEWSWIRE) - Otonomy, Inc., otoloji için yenilikçi terapötiklerin geliştirilmesine adanmış bir biyofarmasötik firması olan NASDAQ: OTIC, yaklaşmakta olan Kulak Burun Boğazında Araştırma Derneği (ARO) Annual'da işitme kaybı ve kulak çınlaması programlarıyla ilgili yedi veri sunumu gerçekleştirdiğini açıkladı MidWinter Toplantısı10 - 13 Şubat 2018, içinde San DiegoBu, koklear sinaptopati onarımı için OTO-413'ün terapötik potansiyelini gösteren beyin kökenli nevrotrofik faktörün (BDNF) otik formülasyonunun ve ABD'nin yaklaşık% 3'ünü etkileyen sesli işitme engellerinin tedavisinde çoklu sunumları içerir 
OTO-413 Hakkinda
OTO-413, beyin türevi nörotropik faktörün (BDNF) nöron büyümesinde ve onarımında rol oynayan doğal olarak bulunan bir proteinin patentli, sürekli olarak maruz kalmış bir formülasyonudur. Klinik öncesi olmayan çalışmalarOtonomy ve diğer araştırma grupları, BDNF'nin lokal uygulanmasının, gürültü travması veya ototoksik kimyasallara maruz kalma nedeniyle hasar görmüş şerit sinapsları onarır ve işitme işlevini geri getirdiğini göstermiştir. Otonomy2019 yılının ilk yarısında işitme kaybı hastalarında başlanması beklenen bir Faz 1/2 klinik çalışmayla, İnceleme Yeni İlaç (IND) Uygulamasını desteklemek üzere OTO-413 için klinik dışı çalışmalar ve üretim başlattı. OTO-413 için ilk gösterge işitme güçlüğü konusundaki konuşmasıyla karakterize edilen synaptopati ile ilişkili işitme kaybı olan hastalar olacaktır. 
OTONOMY 
Açıklama : Bu haber 6 Şubat 2018 tarihinde verildi..6 Şubat benim doğum günüm..Bu  haber benim için doğum günü hediyesi gibi oldu...Çok harika bir haber OTONOMY İLAÇ ŞİRKETİ işitme kaybı tedavisi için kolları sıvamış görünüyor..Başarılar diliyorum.
Ressam Sami Samioğlu



12 yorum:

  1. Merhaba Sami Bey;
    Uzun zamandır okuyorum blogunuzu. Ben 2009 kışı birden bire başladı bu illet hastalik ilk başlar da sağ kulağımdan hastanede yattım 10 gün kadar. Bütün tetkikler yapıldı a dan z ye kadar bütün tahliller mrlar boyun fıtıklari her şeye bakıldı sadece b12 eksiklikti bu giderildi fakat benim sorunum ani işitme kaybiyla gelen kulak çınlamasıydı. Kortizon kullanıldı serumlar verildi kulağa kortizon aşıladılar ve doktorlar tedavisi yok deyip 10 sonra hastaneden taburcu ettiler. 4 sene sonra sol kulağım birden işitme kaybı yaşadı ve kalıcı çınlama artık 2 kulağım da deli gibi çınlıyordu bir ara intihar etmeyi bile düşündüm o kadar zorki. Evet kabul ediyorum daha kötü hastalıklar var diye kendimi tesselli ediyordum. Halen de ediyorum. Fakat şimdi yeni den başladi sağ kulağım o kadar çok çınliyorki bazen oturup hüngür hüngur aglamak istiyorum. Doktora gitmeyi artik reddetiyorum çunku zaten degisen hic bir sey yok. Sizin sayfanizi gordum icimi dokmek istedim biraz çünkü bu sorunu yaşayan anliyor. Simdi baska ulkedeyim hem az duyuyorum hem kulagim cinliyor o kadar zor ki insanlari anlamak surekli yuksek sesle bir seyler izlemek acaba rahatsiz oluyorlar mi diye dusunmek. Tek dilegim ne biliyor musunuz su hayattan caresi olmayan butun hastaliklar cozume kavussun. Cunku o kadar zor ki kafanin icinde bir sesle uyanmak her iki kulagindan gelmesi. Bir gun gercektende guzel bir urun cikarsa bana haber veririn. Cunku sizde benim kadar caniniz acimis benim gibi bir suru doktorlara para vermissiniz....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Burcuk ,
      Öncelikle çok geçmiş olsun diyorum ama bu illet geçmiş olsun demekle geçmediğinin de farkındayım her ne kadar durum böyle de olsa adet yerini bulsun misali geçmiş olsun demek temenniden öteye gidemiyor..Bana diyorlar geçmiş olsun Allah kurtarsın ? 15 yıl oldu geçmiyor be dostum Allah 'ıma gece gündüz yalvardım hep o da olmadı Allah bu illet kulak sorunlarından beni kurtarmadı..Biliyorum Allah istese her hasta kuluna şıp diye şifa gönderir ve kulunu kurtarır bundan hiç şüphem yoktur ama hastalıkların çaresini arayıp kendiniz bulunuz diyor..Tabi ki bu görev tıp adamlarının çare arayışı ile bulunacaktır. Çok zor hastalık , çektiğiniz sıkıntıları büyüklüğünü anlıyorum ve size hak veriyorum..Daha da kötü hastalıklar var ama bu kulak sorunları rahatsızlığı da çok ama çok kötü , öldürmüyor süründürüyor hayatı kişiye adeta zindana düşmüşe çeviriyor..Ben de sizin gibi bilhassa geceleri ağladım...Bu ne büyük bir ızdırap her iki kulakta çıldırmış gibi çınlıyor , beynim uyuşuyor ne uyku var ne huzur var..Uzun yıllar her gece ağlamaktan gün geldi göz yaşlarım kurudu , ağlamak istesem de gözümden yaş gelmiyordu...Erkek adam ağlar mı be derler , eğer bir kişide şiddetli kulak çınlaması varsa erkek adam da ağlar , çaresizliğine ağlar , umutsuzluğuna ağlar , niye bu hale düştüm diye ağlar , yapacağım çok şey vardı çınlama belası her şeyimi bitirdi diye ağlar..Ağlamakla da çare gelmiyor ve dedim kendime sabır , sabır bu illetin şu an için tek çaresi sabır dedim ve sonuçta sabretmeyi başardım..Tabiki sabrında bir sınırı var zira bu illet aynı yerde durmuyor her geçen yıl durum daha da kötüleşiyor ve bu durumda sabır yeterli gelmiyor bazı kereler isyan ediyorum...Kolay değil bu illet katlanılacak ve dayanılacak yük değil bu yük çok ağır bir yük , altında kalmak da var..Beklentim 2019 yılı..İnşallah 2019 yılında çınlama ve işitme kaybı tedavisinin çaresi müjdesini vermek nasip olur..Biliyorum zor ama dayanın biraz daha..Yada hepimiz bir süre daha dayanmak zorundayız zaten yapacak başka bir şey de elimizden gelmiyor.Dok tor işi bitti gibi bir şey , doktora gitsem aynı şeyi diyecek " ÇARESİ YOK BUNUN "...Ben bu lafı duymak için mi doktora para vereceğim baktım olmuyor 6 yıldır kulak sorunu sebebi ile doktora gitmiyorum..Benden haber bekleyiniz..Ama bu iyi haberi ne zaman verebilirim ben de bilmiyorum inşallah en kısa süre içerisinde gerçekleşir.

      BLOG YAZARI
      Sami Samioğlu

      Sil
  2. Sami Bey merhaba daha öncede sizede buradan yazmıştım hatırlarsanız, benim 1 yıl 4 ay oldu bu hastalıkla tanışalı,2016 yılı kasım ayında başladı hiç bir sebep yokken bir gece başladı, en son bir prof.a gözüktüm, 1 yıl önceki yetkilere istinaden konuştu normal bi insandan daha iyi duyuyorsun diye söyledi 1 yıl once kullandigim ilaçlardan 2 sini tekrar kullanmam gerektiğini bu ilaçları alış şeklimin yanlış olduğunu birde bununla birlikte yedigime içtiğine dikkat etmem gerektiğini yürüyüş yapmam gerektiğini ve bunun yanında eğer durumum musaitse tinnitus pen denilen lazer kalemini almam gerektiğini ve bunun yanında 2015 yılında çıkan boyun duzlesmemin de kulak çinlamasinda etkisi olabileceği için boyun icin fizik tedavininde iyi gelebileceğini söyledi 2 gündür fizik tedaviye başladım fakat lazer kalemini daha almadim ilaçlarında dediği şekilde kullanıyorum, siz daha önceden duydunuz mu tinnitus pen diye merak ediyorum ve ayrıca bu otonomy ilaç firmasının çıkaracağı ilac benim gibi sekilde baslayan hastalarada iyi gelir mi merak ediyorum şimdiden yorumlariniz için teşekküler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Merve hanım ,
      Doktorunuzun ilaç alış konusu önemlidir..Zamanında gerektiği dozlarda alınması gerekir ki doğru olan da budur..Doktorunuzun önerilerini uygulamanız sizin için iyi olacaktır. Boyun düzleşmesi durumunun sadece çınlama değil başka diğer rahatsızlıklara olabiliyor..Baş dönmesi denge bozukluğu gibi..Şu var ki sadece çınlamaya da sebep olabildiği ifade ediliyor. Umarım ki fizik tedavi ile sıkıntılarınızdan kurtulursunuz. Tinnitus pen adı ile bir cihaz var , duymuştum ama kullanmadım. Lazer ile çınlamanın azalacağı veya geçeceği ifade ediliyor , ne kadar yaralı olur bunu bilmiyorum..Eğer doktorunuz tinnitus pen kullanmanızı tavsiye etmişse deneyiniz derim. Yada internette bu lazer kalemini deneyenlerin verdikleri bilgileri araştırınız. OTONMY İLAÇ FİRMASININ , OTO -313 Tinnitus ilacı sadece iç kulak çınlaması olanlar içindir..Boyun düzleşmesi sebebi ile başlayan çınlamalara etkili olamaz.Geçmiş olsun.

      BLOG YAZARI
      Sami Samioğlu

      Sil
  3. Sami Bey birseyi yanlış anlattım sanırım boyun düzleşmem 2015 yılında cıktı yani çınlama yoktu ,1 yıl sonra kulak çınlaması rahatsızlığına kapıldım yani 2016 kasım ayında... ayrıca şuan gittiğim prof.dr bu rahatsızlığın nedeni bilinmediği için belkide boyun duzleşmenden kaynaklanabilir fizik tedavi görmende fayda var dedi ve şuan benim iki kulağımda çınlıyor,1 yıl once herşey temiz dedi yaşadığım ildeki doktor ve hala sürdüğü için bir prof dr ye görünmek istedim,hatta doktora dedimki boyun düzleşmem kulak çınlamamdan 1 yıl once ama dedim ,nedenini bilmiyoruz ki bu bile neden olabilir dedi , 1 yilonceki tahlillerle gittim yanına sadece onlara baktı bu zaman içerinde belkide biseyler değişti tahlil etmek gereği duymadı o durumuda anlayamadım açıkçası , şuan siz yaramaz bu çıkacak ilaç deyince dahada umutsuzluğa kapıldım ama ben nedense gün geçtikçe zaman mi kaybediyorum başka bir tedavi var mi diye araştırıyorum endişeleniyorum 😔hiç bu hastalıktan kurtulan yok mu acaba , ayrıca sami bey benim gibi bu rahatsızlık bu şekilde başına gelen olupta geçen arkadaşlar duydunuz mu ne yapılır ne edilir inanın arastir araştır yoruldum kimi çinko takviyesi bana iyi geldi diyor ,kimisi ozon tedavisi ile geçmiş,bir arakadaşım tms tedavisi için gitti turkiyede 3 yerde çekilen mr ye yönlendirilmiş kendi ilindeki cekildigi mr temizmıs fakat bu tms için gittiği yönlendirildiği çok geniş kapsamlı mr de tümör çıkmış diyenide duydum çok teşekkür ederim yorumlariniz için herkese şifalar diliyorum

    YanıtlaSil
  4. SORUNUZA İKİ BÖLÜMDE CEVAP VERECEĞİM. ( Bölüm 1 )
    Merve Hanım , Boyun düzleşmesi rahatsızlığı tedavi edilmezse ilerleyen yıllarda bir üst seviyesi " Boyun Fıtığı" dır.Boyun Fıtığı boyun düzleşmesine göre daha tehlikelidir..Kaslarda gerginlik,aşırı baş ağrıları,baş dönmesi,boyun fonksiyonlarında bozukluk gibi kalıcı rahatsızlıklara yol açabilir. Boyun düzleşmesi Düzleşmiş boyun kavisini tekrar eski haline getirmek ve hastanın normal yaşamına devam etmesini sağlamak mümkündür. Doktor kontrolünde gerçekleştirilen ya da sizlere sunulan egzersiz programları sayesinde 2 ila 3 hafta gibi kısa bir sürede hastalığın tedavisi mümkündür. Egzersiz programı düzenli olarak gerçekleştirildiğinde hasta eski haline kavuşur ve daha rahat bir yaşam sürer,bunun yanı sıra verilen egzersiz programını düzenli olarak devam etmek gerekir. Boyun düzleşmesi rahatsızlığı hususuna verilen bilgiler böyledir. Boyun düzleşmesi durumunun çınlamaya sebep olabileceğini açıklayan doktorlar var ama çınlamanın boyun düzleşmesi sebebi ile olduğunun tam teşhisi yapılması zordur. Doktor sadece olabilir der. Eğer boyun düzleşmesi tedavisi ile çınlama belki geçebilir , geçmiyorsa çınlamanın asıl sebebinin araştırılması daha doğrusu çınlama nedenini başka yerlerde aramak gerekir..Çınlama sebebinin yeri ve nedeni de tam olarak teşhisinin yapılması da zordur. Ve bir çok yapılacak olan tetkiklere rağmen çınlamanın asıl sebebinin bulunması da mümkün dahi olmuyor.Diyorsunuz ki boyun düzleşmesinden bir yıl sonra çınlama başladı..Boyun düzleşmesi ile boyun bölgesinde olan bazı sinirler üzerinde zamanla baskı oluşur ve baskı sebebi ile çınlama olabileceği ifade edilmektedir..Elbette bir yıl sonra başlar.Bir yıl süre içerisinde boyun kaslarında ve sinirler üzerinde baskı oluşur ve çınlama aniden başlayabilir..Fakat boyun düzleşmesi sebebi ile çınlama kesin olarak teşhis edilse dahi tedavisi mümkün olmayabilir. Boyun bölgesinden kulak ve beyine giden bir hayati önem taşıyan damar ve sinirler bulunur. Boyun ameliyatları bu nedenle çok , çok risklidir ve hiç bir doktor boyun ameliyatlarına mecbur kalmadıkça girmezler.Boyun düzleşmesi için öncelikle tedavinin fiziksel tedavi yöntemi ile yapılması gereklidir. Boyun düzleşmesi bir yıl önceydi çınlama yoktu demenin hiç anlamı yoktur boyun düzleşmesi ile bir yıl sonrasında çınlama başlayabilir. Kulaklar temiz demiş doktor , bana da aynısını dediler..Kulakla ilgili tüm tetkikleri yaptırdım hiç bir sorun görülmüyor dediler..Ama çınlama var. Günümüzde MR veya Tomografi ile ancak orta kulakta oluşan sorunlar görüntülenir..İşitme siniri üzerinde ve orta kulaklarda Tümör var yok mu görüntülenir..Kulaklar sadece dış ve orta kulaktan ibaret değil..Bir de İÇ KULAK var..İç kulak Salyangoz biçimli sert yapıda küçük bir kemik kutu gibidir..Bu kutunun içini görüntüleyecek hiç bir tıbbı cihaz yoktur..Var diyen olursa çıksın karşıma derim. Bu nedenle biç kbb doktoru iç kulağın içini göremediği için çınlama sebebinin iç kulak hasarından olduğunu anlayamaz , çınlamanın sebebi ve yeri teşhis edilemediği için , çınlama iç kulaktan olabilir , boyundan olabilir yada başka bir sebepten dolayı olabilir der. Çınlamanın yeri ve sebebi bazı durumlarda bulunursa tedavi edilme şansı olur ve çınlamada tedavi edilebilir.
    MR de tümör çıkmış birinde diyorsunuz. Evet MR ile tümör olduğu tespit edilirse derhal ameliyat edilir ve tümör çıkartılır.Kulaklarda görülen tümör iyi huylu tümördür kesinlikle kulaklarda kötü huylu tümör oluşmaz. Tümör işitme siniri kanalında ve orta kulaklar da oluşur ve tümör sebebi ile çınlama olur. Ameliyatla tümör temizlendiğinde çınlama da tedavi edilmiş olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ( Bölüm 2 )
      İlaçlı MR çekimi var , ilaçsız MR çekimi var..İlaçlı MR çekimi ile tümör var mı yok mu görüntülenir. Ben üç sefer ilaçlı ve ilaçsız MR çektirdim..Beyin Mr de çektirdim , tertemiz. Ama çınlama var ve tüm şiddeti ile devam ediyor. TMS ile tedavi olacağınıza inanıyorsanız hiç durmayın deneyin derim. Ozan tedavisi ile tedavi olacağınıza inanıyor umut ediyorsanız deneyiniz..Bunun başka bir yolu var mı yok , yaptırırsınız ve iyi olursanız çok şükür kurtuldum dersiniz . Çinko tedavisi..Çinko bir mineraldir alın eczaneden ve kullanın..İyi gelip gelemeyeceğini anlamanın bir başka yolu yok.
      Son söz olarak sizde olan çınlamanın sebebini tam olarak teşhis edemediğiniz sürece , çınlama boyundandır , şurdandır burdandır demenin hiç bir faydası olmaz. Ve çınlamanın asıl yeri ve kaynağını bulmak ve tespit etmek günümüz de çok zordur hatta mümkün bile değildir.İç kulak hasar olmadığını nerden biliyorsunuz ? Belki iç kulak işitme hücrelerinin bir kısmında hasar olmuş olabilir çınlama da buradan olabilir.Umutsuzluğa kapılmayın.ÇINLAMA HİÇ BİR SORUN TESPİT EDİLMESE DAHİ BAŞLAYABİLİR...ÇINLAMANIN 200 DEN FAZLA SEBEBİ OLDUĞUNU İFADE EDEN DOKTORLAR VAR..VÜCUDUN HER BİR YANI ÇINLAMAYA SEBEP OLABİLMEKTEDİR.ACİL ŞİFALAR DİLERİM.

      BLOG YAZARI
      Sami Samioğlu

      Sil
  5. İlaç ne zaman çıkacak belli tarih varmı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işitme kaybı hastalarına yönelik olarak klinik deneme çalışmalarına OTO-413 2019 yılının ilk yarısında başlanması planlanmıştır..İlaç ne zaman çıkar bu konuda bir tarih verilmedi.

      Sil
  6. İlaç hangi tarihte çıkacak

    YanıtlaSil
  7. İnsanın başına gelmeden bilmiyormuş daha adını 20 gündür öğrendiğim hastalık hayatımı çok zora soktu vardır bunda da bi hayır bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet , bir çok kişi bu hastalığı bilmiyor , başına geldiği anda bu hastalığın varlığını fark etmeye başlıyorlar ve ne büyük bir bala olduğunun da farkına varıyorlar. Geçmiş olsun.

      BLOG YAZARI
      Sami Samioğlu

      Sil